Wednesday, December 28, 2005

Seni....







Gambar sekitar bukit bintang,....berbagai ragam manusia kat sini...ade kaya,ade miskin,kanak-kanak,dewasa...orang asing,orang tempatan...mmng tak larat aku nak list bebanyak...so kpd yg tak pernah sampai kat sini...gambar kat atas ni...ade la serba sikit keadaannya....

Gambar 1 dan 2 tu...Penghibur(seniman)...lokasi Times Square..aku tak minat pun..mamat penyanyi ni..tak yah creta laa sapa dia ni...aku snap kos aku suka situasi ni....ramai peminat mamat ni,ada yg terjerit jerit....so aku pun dengan tak malu..nak snap gak..tapi objektif aku lain..sebab mmng aku nak shot..tak kira la sapa kat atas pentas tu..janji angle baik...haa mangsa aku laaa tu hehehe....

Seniman jalanan gambar 3 dan 4,yg ni mmng sepanjang bintang walk tu(kalau tak silap aku la)...port mamat ni depan BB Plaza...rasanya gini cara dia cari makan..tak tahu la kot kot hanya side income...sape yg tahu kan,nak cari duit punya pasal...ape pun bleh jadi...:-),dia melukis malam malam..siang dia tak melukis..maybe mood melukis dia time malam je kot.....

Gambar last....haa lokasinya tak jauh dari mamat yg melukis tadi,...so pegi la kota besar cam mana pun..mesti tak lepas dari mamat yg macam ni rupa..."______ Jalanan"..,korang letak laa sendiri apa yg sepatutya sebelum perkataan Jalanan tu,aku tak nak ngata orang....aku rase dier tak tahu ape yg dia buat tu...tapi..bagi aku dia telah menyumbangkan sedikit idea utk aku berkarya,.. posing baik punya... kita boleh martabatkan keadaan ini sbg suatu cabang "seni".....

p/s: aku tak gila.....

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

nice pics. fyi, national geographic photographers selalu cakap "F/8 and Be There"... gambar2 yg ko ambik ni... sesuai dengan ayat tu. F/8 and being there. can feel it. bravo!

12:46 AM  
Anonymous Anonymous said...

suka gambar ______ jalanan itu... sgt menarik

7:07 AM  
Blogger HUZAIMI MAT ZALI said...

lawa gambar ni...semakin hebat la budak ni...siap la kau baja..haha memang ade nilai artistik

5:59 PM  

Post a Comment

<< Home